ابن دیسم. وی عامل ری بوده و عبدالصمد بن الفضل الرقاشی ابیات زیر را درباره او گفته است: ا خالد ان الری قد اجحفت بنا وضاق علینا رحبها و معاشها و قداطمعتنا منک یوماً سحابه اضأت لنا و ابطار شاشها فلا غیمها یصحو فیبئس طامعاً ولا ماؤهایأتی فیروی عطاشها. (از عقدالفرید چ محمد سعید العریان ج 1 ص 189)
ابن دیسم. وی عامل ری بوده و عبدالصمد بن الفضل الرقاشی ابیات زیر را درباره او گفته است: ا خالد ان الری قد اجحفت بنا وضاق علینا رحبها و معاشها و قداطمعتنا منک یوماً سحابه اضأت لنا و ابطار شاشها فلا غیمها یصحو فیبئس طامعاً ولا ماؤهایأتی فیروی عطاشها. (از عقدالفرید چ محمد سعید العریان ج 1 ص 189)
ابن عیسی. وی صحابی است و به مصر رفت ولی حدیثی از او شناخته نشده است. این قول ابن ربیع است. سعید بن عفیر میگوید: او از ’مبایعین تحت الشجره’ است و در فتح مصر حضور داشت. ابن یونس نیز او را ذکر کرده است. مغلطائی در اینکه ابن اثیر به نقل از ابن ربیع او را یاد کرده است ایراد گرفته و میگوید: نام او درکتاب ابن ربیع نیست. سیوطی گوید: آری در متن کتاب نام ابن ربیع نیست ولی در آخر آن کتاب نام او آمده است. (از حسن المحاضره فی اخبار مصر و القاهره ص 89)
ابن عیسی. وی صحابی است و به مصر رفت ولی حدیثی از او شناخته نشده است. این قول ابن ربیع است. سعید بن عفیر میگوید: او از ’مبایعین تحت الشجره’ است و در فتح مصر حضور داشت. ابن یونس نیز او را ذکر کرده است. مغلطائی در اینکه ابن اثیر به نقل از ابن ربیع او را یاد کرده است ایراد گرفته و میگوید: نام او درکتاب ابن ربیع نیست. سیوطی گوید: آری در متن کتاب نام ابن ربیع نیست ولی در آخر آن کتاب نام او آمده است. (از حسن المحاضره فی اخبار مصر و القاهره ص 89)